De sectoren Consumer goods & services én Business goods & services zijn brede sectoren, met veel sub-sectoren. Ze zijn volop in beweging en staan voor grote veranderingen. O.a. duurzaamheid, digitalisering, nieuwe technologieën, gezondheid en veranderende consument/klantvoorkeuren dwingen bedrijven om zich voortdurend aan te passen en te blijven innoveren.
Om relevant te blijven, zullen bedrijven steeds wendbaarder moeten worden, zodat ze snel en flexibel in kunnen spelen op deze trends. Dankzij onze ruime ervaring in deze sectoren, weten wij precies hoe we jou van dienst kunnen zijn. Daarom is whyz het aangewezen bureau om met je mee te denken en de juiste (complementaire) leidersmatch te vinden voor een win-win combinatie.
Ons expertise zit met name op mid-market organisaties (€20 mio – €1,5 miljard) en grotere corporates met een belangrijk kantoor in Nederland. We hebben nauw, persoonlijk contact met ons uitgebreide netwerk van in ieder geval C-Level in de volle breedte: CEO, CFO, CCO, CDO, CTO, COO, CHRO en CMO. En we zijn altijd op de hoogte van wat er waar speelt. Met corporates werken we ook samen op (senior) Director- en VP-level. Daarnaast vervullen we ook leden posities voor Raden van Toezicht en Commissarissen.
‘Van in de business, naar aan de business.’
Whyz & Machteld
Na 25 jaar marketing, business en management ervaring bij grote en kleinere bedrijven in de sector Consumer goods and services, heb ik in 2024 de weloverwogen overstap gemaakt naar executive search. Van producten en diensten naar mensen. Mijn carrière startte op het hoofdkantoor van The Gillette Company in Boston (USA). En na een aantal jaar, ben ik overgestapt naar de Benelux organisatie. Daarna bouwde ik bij SaraLee verder aan mijn solide basis, op het gebied van (internationaal) marketing, business, brand en team management. Bij UPC, JOOLZ, Jumbodiset en ALLSAFE bouwde ik deze ervaring verder uit met business intelligence & research, communicatie, customer service en sales.
Van multinational tot scale-up, van FMCG tot Telecom, van global tot Nederland, van innovatie ideation tot implementatie, van winkels tot e-commerce en van new business development tot digitale transformatie. Gedurende de laatste 8 jaar in de rol van CMO/CCO in de diverse managementteams. Geen uitdaging was me te gek! Van Marketing naar Executive Search – daar blijken verrassend veel paralellen te zijn, bv. binnen beide vakgebieden is het van belang dat de hele customer journey soepel verloopt; voor zowel klanten als kandidaten, met voor beide doelgroepen een veelheid aan wensen en behoeften.
‘Deze veelzijdige puzzel zie ik als een mooie creatieve uitdaging, waar ik graag mijn tanden in zet!’
Met mijn opgedane kennis, ervaring, netwerk en persoonlijkheid match ik met veel plezier bedrijven en kandidaten. Daarbij ben ik ervan overtuigd dat het selecteren van de juiste executives in complementaire leiderschapsteams uiteindelijk zorgt dat bedrijven optimaal kunnen presteren en zij samen bereiken wat ze voor ogen hebben.
Mijn creativiteit kan ik trouwens ook goed kwijt in koken. Met veel enthousiasme zet ik dan ook meerdere gangen op tafel, zodat we samen kunnen genieten. Maar het gaat mij met name om tijd nemen voor elkaar, om mooie verbindingen te maken met elkaar. Daar maak ik dus niet alleen mezelf, maar ook mijn gezin en vrienden blij mee, hoe mooi is dat! Daarnaast ben ik verzot op nieuwe culturen ontdekken (reizen), winnen (bordspellen), verwonderen (diepzee duiken) en geïnspireerd worden (interieur & design).
Sectoren | Consumer & business goods and services: B2C & D2C |
Functieniveaus | Bestuur, directie, senior management |
Functiegebieden | (Internationaal) strategisch business, marketing & brand management, waarde creatie, organisatorische & digitale transformatie |
Competenties | Oprecht, verbindend, nieuwsgierig, resultaat-gedreven, klantgericht en ondernemend |