De verzekeringsbranche bevindt zich in een belangrijke fase van vernieuwing. Innovatie en creativiteit zijn essentieel om relevant te blijven en om nieuwe producten en diensten succesvol te ontwikkelen. Volgens whyz zal de toekomst van verzekeraars sterk worden bepaald door wendbare, digitale organisaties. Samenwerking met InsurTech bedrijven en gebruik van digitale technologie spelen hierbij een sleutelrol. Verzekeraars zullen deze ontwikkelingen moeten omarmen om de kritische en prijsbewuste consument maar ook de zakelijke klant weten te behouden. Daarnaast zien wij dat er bij de distributiepartners van de verzekeraars (makelaars en intermediairs) een grote schaalvergroting plaatsvindt, daarbij zijn toekomstbestendige bestuurders die goed kunnen omgaan met deze verandering onmisbaar. Whyz denkt graag een paar stappen vooruit en is hierdoor dé partij om opdrachtgevers te verbinden met kandidaten die leiden tot een duurzame match.
Verzekeringen
Banken
Sinds de financiële crisis (2008) heeft de Nederlandse bankensector een ongekende transformatie ondergaan. Strengere wet- en regelgeving, druk op kostenbeheersing en een explosie van nieuwe spelers zoals fintech en big tech, hebben het landschap radicaal veranderd. Innovaties in machine learning en artificial intelligence leiden tot een constante stroom van nieuwe producten en diensten. Hoe vind je inspirerende leiders die deze transformaties succesvol kunnen sturen? En hoe verbind je deze leiders aan jouw organisatie? Bij whyz kennen wij de leiders van morgen en helpen we jouw organisatie vooruit.
Pensioenen
De pensioenwereld speelt een cruciale rol in de financiële stabiliteit en het welzijn van gepensioneerden. De sector staat voor grote uitdagingen: vergrijzing, lage rentestanden, veranderende regelgeving en de invoering van het nieuwe pensioencontract. Dit nieuwe pensioencontract, voortkomend uit het pensioenakkoord, brengt grote logistieke en administratieve aanpassingen met zich mee. Hierdoor zal de sector ook energie moeten stoppen in het herwinnen en versterken van het vertrouwen van deelnemers. Dit vertrouwen is essentieel; zonder dat, loopt het systeem vast.
De mensen in de sector, van bestuurders tot klantenservice-medewerkers, spelen een sleutelrol in het opbouwen van dat vertrouwen. Ze kunnen laten zien dat de pensioensector draait om de deelnemers door transparantie, begrip voor hun zorgen en door eenvoud te bieden waar mogelijk. Bij whyz helpen we organisaties in de pensioensector graag. We bepalen samen met onze klanten welke professionals nodig zijn om de uitdagingen aan te gaan. Wij vinden leiders die de complexe regelgeving begrijpen, strategisch kunnen denken over lange-termijn beleggingsdoelen en een visie hebben op duurzaam en verantwoord beleggen.
‘Met nieuwsgierigheid en out-of-the-box-denken impact maken’
Wat zorgt ervoor dat het ene bedrijf meer succesvol is dan het andere? En waarom maakt de ene professional wel carrière en de andere niet? Slechts een greep uit terugkerende vragen waar ik me mijn gehele carrière al mee bezighoudt. Als HR-expert deed ik ervaring op in sectoren als de overheid, farmacie en verzekeringen. Ik doorgrondde bedrijven, met als doel ze van binnenuit verder te optimaliseren. Dat tempo mocht vaak wel omhoog, merkte ik. Vanuit mijn huidige rol in de executive search kan ik de beoogde structurele impact maken door de juiste mensen te verbinden.
‘Verscheidenheid in teams stuwt de groepsdynamiek naar ongekende hoogte’
Het gaat bij de zoektocht naar geschikte kandidaten volgens mij om veel meer dan werkervaring in een bepaalde branche, organisatie of vakinhoudelijke kennis. Soms zijn juíst de oplossingen die verrassend en out-of-the-box zijn het meest succesvol, zo zie ik in de praktijk. Bij whyz geniet ik van de ruimte die ik krijg om te ondernemen. Het geeft me energie om opdrachtgevers uit te dagen op de vraag of ze de juiste mensen in huis hebben om klanten toegevoegde waarde te blijven bieden. Ik bedien vooral klanten in de financiële dienstverlening en de utilities sector. Zeker in die laatste branche speelt verduurzaming een grote rol, iets waar hij graag een bijdrage aan levert.
Privé ben ik van de auto’s (liefst oldtimers), lekker bezig zijn met de hond en hou ik van het goede leven dat wil zeggen goed eten (liefst biologisch) of uit eten in een uitstekend restaurant.
Sectoren | Water, energie, netbeheerders: B2B & B2C |
Functieniveaus | Bestuur, directie, senior management |
Functiegebieden | Digital, commercie, finance, marketing |
Competenties | Innovatie, verandering, business development, verbinden |
‘Alles draait om relaties’
Whyz & Drusilla
Als natuurlijke verbinder ben ik zeer geïnteresseerd in mensen. Ik wil weten wat hen drijft en ervoor zorgen dat mensen het beste uit zichzelf kunnen halen. Hiervoor is het nodig om inzicht te hebben in wat iemand of een bedrijf succesvol maakt. En stil te staan bij hoe de weg van kandidaten eruit heeft gezien.
Ik ben geboren en deels getogen in Suriname, het land van mijn vader en moeder. Van huis uit kreeg ik een aantal sterke kernwaarden mee, die ik tot op de dag van vandaag koester en het fundament vormen voor mijn arbeidsethos. Mijn dankbaarheid en een sterk gevoel van eigenwaarde als pilaren, vormen de gedrevenheid om kansen volledig te benutten.
Ik deed veel kennis op van zowel de bankenwereld als de verzekeringssector en beschik over een groot en divers netwerk. Het spanningsveld tussen human en digital intrigeert me. Denk aan het optimaal benutten van nieuwe technologieën, gekoppeld aan toekomstbestendig leiderschap.
‘Geniet van de kleine dingen in het leven, maar neem nooit genoegen met het minste’
‘Ik sta bekend als iemand die het leven viert. Met familie en vrienden. Van de huiskamer tot een restaurant waar de stoelen na het eten wegschuiven voor een feestje. Zoete inval.
Ik ontdek graag al het moois dat de wereld en culturen hebben te bieden. Met een jong gezin, waarin we het voor elkaar krijgen om onze twee kinderen een fijn thuis te geven én allebei een carrière kunnen hebben én tijd vinden voor elkaar, familie en vrienden.’
Sectoren | Verzekeraars, banken, pensioenen, fintech, financiële diensten: B2B & B2C |
Functieniveaus | Sr. Management, C-level, Directie, Bestuur en Toezicht |
Functiegebieden | Digitalisering, technologie, customer experience, proces- en cultuurverandering, finance en commercie. |
Competenties | Nieuwsgierig, resultaat-gedreven, toegankelijk, ontwapenend |